Tiden er en knapp ressurs som i motsetning til penger, ikke kan settes inn på konto for senere uttak når man har behov for ekstra tid.
Og fordi tid alltid kan anvendes til noe annet, for eksempel jobbe og gi ekstra inntekt, har den også en stor økonomisk verdi. Derfor ser vi at folk generelt er mer forsiktig med hvordan de bruker tiden side.
Å handle er for mang en skikkelig tidstyv – det tar tid å handle. Ikke bare selve tiden i butikken, men tiden med å komme til og fra butikken inkludert leting etter parkering og stå i kø. Eventuell parkeringsbot er en ren bonus.
Og fordi tid alltid kan anvendes til noe annet, for eksempel jobbe og gi ekstra inntekt, har den også en stor økonomisk verdi. Derfor ser vi at folk generelt er mer forsiktig med hvordan de bruker tiden side.
Å handle er for mang en skikkelig tidstyv – det tar tid å handle. Ikke bare selve tiden i butikken, men tiden med å komme til og fra butikken inkludert leting etter parkering og stå i kø. Eventuell parkeringsbot er en ren bonus.
Netthandel oppleves av stadig flere som en løsning på tidsyveriet. Tanken på å handle fra sofaen med iPaden på fanget i varme omgivelser fremfor i trengsel
og kulde, er mer besnærende i jakten på den ultimate presang til onkel Knut. Netthandel er i USA estimert til USD230 milliarder og vokser 3 - 4 ganger fortere enn vanlig butikkhandle.
Med dette for øye tenker Nettbutikken på hvordan de kan bli valgt i jungelen av alternativer. Hva er det kundene vil ha? Hva skal til for å få dem som kunde?
Med dette for øye tenker Nettbutikken på hvordan de kan bli valgt i jungelen av alternativer. Hva er det kundene vil ha? Hva skal til for å få dem som kunde?
Her er noe av det vi vet fra USA:
- 74 prosent av Nettkundene var tilfreds med redusert eller gratis distribusjon samt at de ble tilbudt ulike distribusjonsalternativer.
- 58 prosent var tilfreds med å ha anledning til å velge en definert leveringsdato.
- 74 prosent sa at gratis distribusjon var en svært viktig faktor for on-line shopping
- 50 prosent som sa at de ville ha lavere priser
- 9 prosent som ville ha samme-dag-levering.
Gratis distribusjon trekker kunder. 70 prosent av kundene har økt volumet på sitt kjøp bare for å kvalifisere til gratis distribusjon. På kjøp over
600NOK (USD50) foretrekker kundene gratis distribusjon. For ordrer under dette
beløpet er alle kundene villig til å betale et fast beløp.
Når det gjelder distribusjon er tre av de seks viktigste faktorene ved Netthandle knyttet til nettopp dette: 23 prosent sier at distribusjonskostnadene er viktigst, mens 13 prosent sier at hurtig distribusjon er viktigst og 10 prosent sier at fleksibel leveringstid er viktigst.
Når det gjelder distribusjon er tre av de seks viktigste faktorene ved Netthandle knyttet til nettopp dette: 23 prosent sier at distribusjonskostnadene er viktigst, mens 13 prosent sier at hurtig distribusjon er viktigst og 10 prosent sier at fleksibel leveringstid er viktigst.
At gratis distribusjon er så viktig ser jeg som et hygiene
faktor. Å handle i butikk, som er alternativet, har ikke slike kostander, da skal ikke Nettbutikkene
ha det heller. Når prisen på varene blir overstyrt av kostnadene på
distribusjon, viser dette nettopp dette.
Vår trend-forskning om grunnleggende forhold som med tiltagende styrke, vil påvirke folks liv og dermed deres valg, er avkastning på tid en av åtte viktgie trender. Tid er med andre ord en ferskvare og slike vare skal man få mest mulig ut av. Netthandle med gratis distribusjon er da en svært god løsning for å få mer ut av tiden. Vellykket Netthandel er knyttet til summen av enn rekke faktorer: avkastning på tid, bekvemmelig, og stort utvalg.
La julehandelen eller ”Christmas Games” begynne!!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar